30 DAYS LEFT! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Eline Hagen - WaarBenJij.nu 30 DAYS LEFT! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Eline Hagen - WaarBenJij.nu

30 DAYS LEFT!

Door: Eline van Hagen

Blijf op de hoogte en volg Eline

15 Mei 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi guys,

I don’t want to go home. Life’s perfect here in Santa Barbara. So I will definitely enjoy my last month here in the United States of America.
Mijn voornemen om zo ongeveer elke week een berichtje op mijn blog te plaatsen, is totaal in het water gevallen. Het is nu ongeveer 6 weken geleden dat ik mijn vorige reisverslag postte. In die 6 weken heb ik zo veel meegemaakt, allemaal “once in a life time experiences”.

Ik heb een dag vertoeft op de prachtige Channel Islands (national park), wat zeker een van mijn mooiste dagen hier in California was. ’s Ochtends vroeg reden ik en twee andere studiegenootjes naar Ventura om vanaf daar de boot naar ‘Santa Cruz Island’ te pakken. We waren de haven nog niet uit of we spotte seals. Verder op zee sprongen er een stuk of 15 dolfijnen naast onze boot en we zagen een een walvis water spuiten en zijn ‘tale’ showen. Een toffe kajak guide liet ons het eiland vanaf het water zien, vertelde ons het een en ander over de natuur op en om het eiland en verraste ons met wat bizarre feitjes. Samen met onze gids verkende we de donkere grotten en deden we aan wildwater kajakken. Na drie uurtjes begaven onze armen het en rammelde onze buikjes; tijd voor een goede lunch! Na de lunch hebben we een hike gedaan met op de top een mega uitzicht over dit eiland, de Grote Oceaan en de Californische kust. Allemachtig, wat prachtig! Rond 5:00 PM namen we meer dan voldaan de boot terug.

Een weekend later stond er een ander gaaf tripje op het programma. Samen met vier klasgenootjes ben ik naar San Diego geweest. Één ding is zeker: het was een weekend vol fun! We zagen een fraaie sunset bij La Jolla, aten een hapje in een typisch restaurtantje met live music en verkende Downtown San Diego op vrijdag. Op zaterdag zijn we naar één van de grootste ZOO’s ter wereld geweest, hebben we Balboa Park bezocht en de ALLERLEKKERSTE ENCHILADES gegeten in het sfeervolle, Mexicaanse Old Town. De laatste dag hebben we de harbor en USS Midway museum (the longest-serving U.S. Navy aircraft carrier of the 20th century) bezocht waar we in ‘echte’ aircrafts en cockpits gezeten hebben. Bovendien zijn we naar Coronado Island geweest, waar we een sprookjesachtig hotel gezien hebben, een uurtje op het strand childen en de beste (én grootste) ijsjes van Coronado gegeten hebben.

Een ander ongelooflijk avontuur dat ik heb meegemaakt, is mijn trip naar LAS VEGAS & GRAND CANYON. Wauw! Wat een weekend was dat. We hadden een ‘taxit driver’ die ons (zo ongeveer 10 meiden) heel het weekend overal naartoe reed en ons informeerde over van alles en nog wat. Zaterdagochtend heel vroeg vertrokken we en rond een uurtje of 11:00 AM kwamen we aan in Las Vegas. Onze rit door Death Valley was abnormaal, aangezien het KEIHARD regende in deze woestijn. Route 66 was opeens niet meer zo ‘dangerous’ meer. In Vegas raakten we gelijk al compleet de weg kwijt in een van de mega hotels/casino’s en deden er zo ongeveer 2 uur over om de uitgang te vinden. Ik stonden echt perplex over alle gekheid daar. De atmosfeer die er hangt vond ik iets minder; allemaal luie, dronken mensen die dag en nacht aan het gokken zijn. Wij zijn ’s avonds lekker uit eten geweest met de groep meiden. Daarna hebben we een watershow gezien en het nachtleven van Vegas verkent. De volgende dag hebben we het een en ander aan shopping gedaan en vervolgens zijn heeft onze taxichauffeur ons naar de Grand Canyon gereden. Onderweg sliepen we in een “country side” hotel, helemaal in cowboy stijl. De weg er naar toe was al amazaing. Ik kon niet wachten om het natuurschoon in het echt te zien. En ik moet zeggen, het was adembenemand en ‘unreal’. Ik kon daadwerkelijk uren staren naar “één van de natuurwonderen van de wereld” en het enige wat ik kon zeggen was ‘WAUW WAUW WAUW’.

Ook ben ik een paar weekendjes in SB zelf geweest, wat zeker niet onderdoet voor deze tripjes. Surfing, shopping, a perfect sunset cruise and a real California BBQ at the beach… En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit weekend staat een tripje LA op de planning. Eens zien of we een paar bekende sterren kunnen spotten in HOLLYWOOD..

See you within one month guys! Dikke kus vanuit het (té) hete Santa Barbara (32 graden Celsius)

P.S. Het lijkt nu net of ik alleen maar vakantie vier, zoals het eigenlijk ook wel voelt. MAAR, ik ben ook daadwerkelijk Engels aan het studeren!

• 16 Mei 2014 - 23:33

Omi:

Lieve Eline, wat een heerlijk reisverslag, heel leuk om te lezen wat jij allemaal meemaakt en
    onderneemt! Een groot feest, dan ook nog studeren,[ want het is de bedoeling dat je met een diploma naar huis komt] dat is toch bijna niet te doen met al deze drukke "werkzaamheden" ha ha ha!
    Lieverd, je kan nu nog even genieten, want de weken gaan tellen! Succes met je examen!!!
    Dikke kus, Have big Fun,
    Opi en Omi

• 20 Mei 2014 - 21:36

Mariette:

Lieve Eline,
    Wat heerlijk om je verslag te lezen. Oude tijden herleven weer voor mij en Luna is ook al aan het sparen! You're having the time of your life!! Heerlijk! Aan je zinsopbouw te lezen ben je wel degelijk ook met je 'Engelse' taal bezig hihi dus dat komt wel goed!
    Geniet met volle teugen van de laatste paar weken en kom met een volle rugzak aan 'amazing experiences' terug!
    Dikke X van ons alle 4.