Laatste nacht in paradise - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Eline Hagen - WaarBenJij.nu Laatste nacht in paradise - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Eline Hagen - WaarBenJij.nu

Laatste nacht in paradise

Door: Eline van Hagen

Blijf op de hoogte en volg Eline

11 Juni 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi there,

Well, I can’t believe that this will be my last post from Santa Barbara..

Na drie geweldig maanden is de tijd gekomen om gedag te zeggen tegen de mooiste plek in California, het paradijselijke Santa Barbara. Vandaag heb ik (met de auto van Bob & Anna) een “good bye ride” gemaakt door SB en omstreken, om al mijn favoriete plekjes voor de laatste keer te zien en wat mooie plaatjes te schieten. Terwijl ik langs de prachtige kust reed, zette wat bewolking op en kwam er een ‘sad’ nummer op de radio: “Time to leave!”

Twee weken geleden kwamen mijn mams en Julian aan hier in Californië, wat zeker tot unieke en dierbare herinneringen leidde. Onwijs gaaf om hen alle “hot spots”, homeshare en school in Santa Barbara te laten zien. Daarnaast hebben we een ROADTRIP gemaakt met z’n drietjes.

Wij startte hier in Santa Barbara op een zondagmorgen en reden via de HIGHWAY 1 omhoog naar San Fransisco. De rit langs de kust was ongelooflijk mooi, zo mooi dat ik constant uit het raam keek. Op verschillende namen we een “break”. Onze eerste stop was bij Morro Bay, waar we een kop koffie dronken. Vervolgens kwamen we bij een strand vol met zeehonden en zeeleeuwen. Ik heb er werkelijk waar nog nooit zo veel bij elkaar gezien. In Monterey hadden we dinner op de well known “Fisherman’s Pier”. ’s Avonds, net voor het donker, kwamen we aan in SF.

Dag 1 in SF bestond uit fietsen, fietsen en nog eens fietsen. Jawel, we startte bij Fort Mason, vervolgens hebben we de Golden Gate overgefietst, bij Tiburon namen we het pondje naar Pier 39. Vanaf daar zijn we door downtown SF gereden all the way to Golden Gate Park. Helemaal gebroken waren wij, maar toen moesten we nog heel het stuk terug fietsen naar Fort Mason (uphill). Een goed diner bij een Italiaans restaurantje hadden we dus wel verdiend. De volgende dag hebben we nog een “Hop on – hop off” bus genomen door SF, om alles eens van een ander perspectief te zien.

Aan het einde van de dag reden we naar Yosemite. Wauw wauw en wauw, de weg er naartoe was al prachtig. Het eerste wat ons verteld werd toen we op “Crane Flat” campground arriveerde was “Be carefull with your stuff and food, because we have bears here”. Nadat we ons tentje op onze mega plek in the middle of the forest hadden opgezet, stopten we alles in de zogenaamde ‘bearbox’. Een kampvuurtje met wat drankjes hoorde er natuurlijk helemaal bij voordat we ons knusse tentje indoken.

Dag 1 Yosemite bestond uit een rit door de Valley en een gave hike naar de Vernal Fall en Nevada Fall. Gedurende de hike stond ik elke keer weer versteld van de prachtige natuur daar. We stopten daarom ook verschillende keren om wat fotootjes te maken. De tweede dag zijn we naar de Yosemite Falls geweest en helemaal omhoog gereden naar Glacier Point, waar we een magnifiek uitzicht hadden over de hele vallei.

Helaas moesten we terug richting Santa Barbara, want ik moest mijn CAE examen afleggen, wat redelijk goed verlopen is. Na een hele dag dat examen maken, heb ik onze SB periode afgesloten samen met mijn studiegenootjes. Tijdens het etentje hebben we gelachen, elkaar ‘letters’ geschreven en aan het einde van de avond kwam het er dan op aan om ‘good bye’ te zeggen, wat gepaard ging met stevige ‘hugs’ en hier en daar wat tranen. Ik heb echt een paar speciale mensen ontmoet en zeker uniek om vrienden te hebben van over heel de wereld.

So glad I did this! Now it’s time to sleep for the very last time here in SB, tomorrow I will leave.

Quote of the day: “Not I – not anyone else, can travel that road for you. You must travel it yourself.”

See you soon my Dutch friends!